Van & naar mijn vereniging

Het verenigingsleven brengt vele duizenden mensen ook letterlijk in vervoering. Kan dat beter, veiliger en zelfs anders?
In 2012 lanceerden de Vlaamse Sportfederatie vzw en Verenigingen voor Verkeersveiligheid de verkeersgids voor sporters in clubverband: www.sportenverkeer.be. De website informeert en inspireert wie alleen of in groep sport op de openbare weg en de sportclubbestuurder. Via verschillende acties promoten VVV en verschillende sportfederaties het project naar hun clubs en sporters.
Altijd en overal kiezen voor de auto? Het is al heel lang niet te verantwoorden, ook niet van en naar de vereniging. Gelukkig raken we daar steeds meer van overtuigd. De bakfiets, autodelen, deelfietsen, de trein of kiezen voor trage wegen… we kijken er niet meer vreemd van op. Meer nog: duurzame mobiliteit wordt een ‘way of life’ en zelfs hip! Mensen overtuigen mensen, zo is het altijd geweest. Mensen ervaren en vertellen. Wie met twijfels zat om de stap te zetten waagt zich er ook aan. SMOVE.be wil die dynamiek omarmen en versterken!