Evenementen

Verenigingen brengen met evenementen een pak mensen op de baan. Hoe hou je als organisator rekening met de risico's en de impact van veel verkeer?
Heel wat verenigingen hebben op hun kalender ook één of meerdere kleine en grote evenemten prijken. Inspanningen rond verkeersveiligheid en duurzame mobiliteit worden gewaardeerd door de bezoeker, maar evengoed door de buurman of vrijwilligers. Deze checklist helpt je als organisator om alle aspecten van mobiliteit in overweging te nemen en bewuste keuzes te maken die echt voor een meerwaarde kunnen zorgen.
De MobiWijzerwebsite www.mobiwijzer.be is een online toolbox voor organisatoren van evenementen om de mobiliteit van en naar hun locatie te optimaliseren. Het systeem maakt aan de hand van enkele vragen een analyse van de stand van zaken, selecteert bijkomende maatregelen om de mobiliteit te verduurzamen en geeft best practices, quick wins en praktische tips op maat van het evenement. Verder biedt de website ook een persoonlijke eventplanner aan, die het mogelijk maakt de mobiliteitsorganisatie van een evenement voor te bereiden en op te volgen.