Doe meer met Verkeer, vormingsaanbod voor ouderen

De campagne ‘Doe meer met Verkeer’ biedt verenigingen al sinds 2012 een aanbod van verkeersveilige workshops. Dat aanbod is op maat, wordt ter plaatse uitgevoerd en financieel ondersteund. Zo wordt de drempel erg verlaagd.
Doe meer met verkeer

Ontstaan vanuit een concrete vraag...

In samenspraak met enkele ouderenorganisaties en de Vlaamse Ouderenraad bleek een concreet en op de doelgroep afgestemd pallet aan workshops het best aan te sluiten bij de context van ouderenverenigingen. Het aanbod 'Doe meer met Verkeer' was vanaf de start een succes en loopt tot vandaag. Intussen werden enkele honderden ouderenverenigingen en een meervoud aan senioren bereikt. In 2013 ontstond binnen de sector van de seniorenverenigingen een grote vraag naar een aanbod ‘Veilig elektrisch fietsen’. In het najaar 2013 werden, in samenwerking met OKRA-SPORT, Mobiel 21 en Thuiszorgwinkel, liefst 130 senioren opgeleid om zelf de vorming ‘Veilig elektrisch fietsen’ in Vlaanderen te gaan geven. Het aanbod werd in 2014 gelanceerd en bleek zowel bij de afdelingen van OKRA-SPORT als in de campagne Doe meer met Verkeer een schot in de roos…

Doe Meer met Verkeer iconen

Aanbod 2016

In 2016 wordt het aanbod van de diverse workshops wel nog door VVV gepromoot, maar de aanvragen worden niet meer door ons beheerd. U kunt daarvoor nu rechtstreeks bij onze partners terecht. Meer informatie vindt u in de online-folder bij 'links' bovenaan deze pagina. Bij 'downloads' kunt u eveneens onze affiche en een kort overzicht vinden dat u rechtstreeks aan de verantwoordelijken van uw vereniging kunt voorleggen.

Wij wensen u alvast veel boeiende - en verkeersveilige - namiddagen toe!

Uitzonderlijk promotie-aanbod!

Wie al eens een wandel- of fietstocht organiseert, weet dat zichtbaarheid belangrijk is. Wij ondersteunen graag verenigingen die op pad gaan, en doen dat dit voorjaar met een tijdelijk laagdrempelig aanbod van veiligheidsmateriaal.

Met fluohesjes (maat XL, zodat het hesje ook vlot over een warme jas past op koudere dagen) ben je al vanop 150m afstand zichtbaar, en met een C3-bordje kan je aankomend verkeer duidelijk maken dat je de groep laat oversteken.

Hesjes zijn verkrijgbaar voor slechts €3,5/st (€3/st vanaf 15 hesjes).

C3 bordjes zijn verkrijgbaar voor €9,95/st, wie 15 hesjes koopt, krijgt een C3-bordje gratis.

Bestellen kan via mail bij info [at] verenigingen-voor-verkeersveiligheid.be. Vermeld duidelijk naam, adres en facturatiegegevens indien verschillend, het aantal gewenste hesjes en C3-bordjes. Per bestelling rekenen we een verzendkost van €3.

Aanbod geldig zolang de voorraad strekt. We doen geen bijbestellingen.