Doe meer met Verkeer, vormingsaanbod voor ouderen

De campagne ‘Doe meer met Verkeer’ bood verenigingen van 2012 tot en met 2016 een divers aanbod van verkeersveilige workshops tegen bijzondere voorwaarden. Dit aanbod op maat, dat ter plaatse wordt uitgevoerd, bestaat nog steeds, maar wordt niet meer door ons gepromoot onder de noemer Doe Meer met Verkeer. De organisaties met wie we samenwerkten behouden het aanbod en zijn te contacteren voor verdere afspraken. (zie hieronder)
Doe meer met verkeer

Ontstaan vanuit een concrete vraag...

In samenspraak met enkele ouderenorganisaties en de Vlaamse Ouderenraad bleek een concreet en op de doelgroep afgestemd pallet aan workshops het best aan te sluiten bij de context van ouderenverenigingen. Het aanbod 'Doe meer met Verkeer' was vanaf de start een succes en liep tot en met 2016. Zo werden enkele honderden ouderenverenigingen en een meervoud aan senioren bereikt, niet in het minst met ons aanbod ‘Veilig elektrisch fietsen’. Dat aanbod kwam er op grote vraag van heel wat lokale actoren. In samenwerking met OKRA-SPORT, Mobiel21 en Thuiszorgwinkel, werden eind 2013 liefst 130 senioren opgeleid om zelf de vorming ‘Veilig elektrisch fietsen’ in Vlaanderen te gaan geven. Een schot in de roos.

Doe Meer met Verkeer iconen

Aanbod

In 2016 werd het aanbod van de diverse workshops wel nog door VVV gepromoot, de aanvragen werden niet meer door ons beheerd. Vanaf 2017 kunnen wij het aanbod voor het verenigingsleven niet langer bundelen. U kunt daarvoor nu rechtstreeks bij onze voormalige partners terecht.

De belangrijkste aanbieders van boeiende workshops in Vlaanderen zijn:

- Mobiel21: workshops rond Veilig Elektrisch Fietsen, knelpunten in de gemeente, veilig mobiel blijven voor 55+'ers, de scootmobiel, OV-ambassadeurs, ... Contact ine.bosmans [at] mobiel21.be (Ine Bosmans), 016 23 94 65

- Treintrambus : workshop OV-ambassadeurs ism Mobiel21, contact evelien.marlier [at] treintrambus.be (Evelien Marlier), 09 223 86 12

- Vlaamse Stichting Verkeerskunde: een ruim aanbod workshops Veilig Verkeer over verkeersregels in uw buurt, killers in het verkeer, dode hoek, veilig elektrisch fietsen, rijvaardigheid, een verkeersquiz, contact Roel.Deklerk [at] vsv.be (Roel De Klerk), 015 63 14 05

Bij links bovenaan deze pagina vindt u nog de online-folder van 2016 terug. De blik die je daar kan werpen op het aanbod geeft nog steeds een goeie indicatie van wat onze partners jouw vereniging kunnen bieden. Bij 'downloads' kunt u eveneens onze affiche van 2016 vinden die als oproep naar geïnteresseerden toe misschien nog wel gebruikt kan worden.

Wij wensen u een boeiende onderdompeling toe in het thema verkeersveiligheid!

Uitzonderlijk promotie-aanbod!

Wie al eens een wandel- of fietstocht organiseert, weet dat zichtbaarheid belangrijk is. Wij ondersteunen graag verenigingen die op pad gaan, en doen dat dit voorjaar met een tijdelijk laagdrempelig aanbod van veiligheidsmateriaal.

Met fluohesjes (maat XL, zodat het hesje ook vlot over een warme jas past op koudere dagen) ben je al vanop 150m afstand zichtbaar, en met een C3-bordje kan je aankomend verkeer duidelijk maken dat je de groep laat oversteken.

Hesjes zijn verkrijgbaar voor slechts €3,5/st (€3/st vanaf 15 hesjes).

C3 bordjes zijn verkrijgbaar voor €9,95/st, wie 15 hesjes koopt, krijgt een C3-bordje gratis.

Bestellen kan via mail bij info [at] verenigingen-voor-verkeersveiligheid.be. Vermeld duidelijk naam, adres en facturatiegegevens indien verschillend, het aantal gewenste hesjes en C3-bordjes. Per bestelling rekenen we een verzendkost van €3.

Aanbod geldig zolang de voorraad strekt. We doen geen bijbestellingen.