De Mobiliteits-GPS bepaalt je verkeersveilige positie

De 'Mobiliteits-GPS' wil verenigingen (lokaal en bovenlokaal) stimuleren en ondersteunen om binnen hun werking mee in te zetten op veilig en duurzaam verkeer. De publicatie is een handige leidraad en een goede inspiratiebron om de verkeersveilige positie te bepalen en een ambitieuze route uit te stippelen naar een blijvende inzet voor veilig verkeer.
Mobiliteits-GPS

In het voorjaar 2012 ontwikkelde Verenigingen voor Verkeersveiligheid de uitgave ‘De Mobiliteits-GPS’. Het goed 20 pagina’s tellende boekje werd, vanuit de goede contacten in de sector, gepromoot met een doorgedreven focus op de 83 sportfederaties en hun sportclubs. In navolging van de verder promotie van de uitgave werden nog eens 100 stuks opgevraagd (KSA Noordzeegouw, de Verenigde Verenigingen, Veilig Verkeer Hoogstraten, jeugddienst CM Waas en Dender, Drive up Safety, Samenlevingsopbouw Meetjesland, Rodenbachfonds West-Vlaanderen, CAW Willebroek, LBV Antwerpen (voor 60 lokale afdelingen), ACW West-Vlaanderen, Wandelclub Bavotrappers, Wandelclub Hasselt…). De GPS werd bovendien mee verspreid via het vormingsaanbod voor seniorenverenigingen Doe meer met Verkeer.